vanadrichempigeons
Liefhebber van de duivensport
 

Nieuws


Terug naar overzicht

21-01-2026

De tijd vliegt, eindelijk komt alles een beetje in rustig vaar water.....

Zo de tijd vliegt, ik had het de afgelopen tijd nog behoorlijk druk, alles regelen rondom voetbal en werk, alles gaat veranderen en ga meer focus op de duiven leggen komende jaren, voetbal gaat over een half jaar 50% afnemen en ga alleen de 1ste selectie van Flevo Boys trainen geven, heb me contract verlengt met een jaartje, de jeugd maken we komend seizoen een eind aan, het vreet tijd, soms sta je van 17,45 tm 22,00 op het veld, trainen, trainen etc etc en tuurlijk heb ik destijds daar zelf voor gekozen maar nu maar effe stapje terug.

Dus de duifjes, nu hoop ik gewoon weer wat vaker op het scherm wat te kunnen tikken en wat vaker een filmpje te maken voor de vaste bezoekers van mijn site, en ga ik een andere tak van onze sport wat uit bouwen als het mee zit, keuren en koppelen van duiven voor de liefhebbers die zich hier bij wat beter in hun vel komen te zitten, de laatste twijfel uit hun gedachten te nemen, dat is toch mooi als ik daar mijn steentje kan bij dragen, iedereen twijfelt wel eens en wil dan van buitenaf een mening hebben, nou daar ben ik. nee iedereen is uit eindelijk eigen baas op het hok maar haal ik de twijfel weg bij enkele keuzes, dus mocht u dit lezen en denken'' nou die nick lijkt me wel wat''' dan kunt u mijn contact gegeven verder op de site vinden.

Nou hoe is het hier verder? nou gaat goed enkele kleine aanpassingen gedaan omtrent het hok, iets meer lucht er in, verder komt er nog 1 aanpassing bij de jongen straks, maar dat wordt nog effe puzzelen. Maar goed planning is om eind februari te koppelen, kijken of ik het red tot dan de duiven en me zelf in bedwang te houden, kijk laat koppelen is denk ik het geheim om straks hard te kunnen gaan op de Dagfond, maar goed nog effe geduld, afgelopen maandag 17 stuks geënt bij Nanne Wolff in Wezep, van de 17 waren er zoizo 12 vliegers bij, enkele laatjes en 1 duivin ook, deze gaan ook vliegen komend jaar maar moet men hun geslacht nog effe kenbaar maken, eind februari zal ik het vast weten.

Kwekers hebben 3 mooie jongen liggen dus de eerste bonnentjes kunnen verzilverd worden over 3 weken, jong nr 4 was mijn eigen fout, de vorst was in het land dus eitje binnen gelegd............ juist vergeten en na 2 dagen ......o kak er ligt nog een ei binnen, hup er onder en ja hoor een jonkie, punt is deze is veel kleiner en moeders kijkt er niet naar om.... foutje, maar we zijn hem met de hand aan het voeren nu, hij leeft nog steeds, 3x daags Brinta, lijkt goed te gaan, deze mag blijven, wordt waarschijnlijk super mak en GEK in de kop. Ach we gaan het zien hoe het uitpakt.

nou latersssss we gaan naar bed morgen weer om 4:30 op, de meiden wachten en het wittegoud moet stromen.



Terug naar overzicht


''Mijn Verhaal''