vanadrichempigeons
Liefhebber van de duivensport
 

Nieuws


Terug naar overzicht

19-04-2026

Eerste Wedvlucht........ tevreden

Zo daar zijn we weer, alle perikelen omtrent mijn werk zijn nu in rustiger vaarwateren gekomen gelukkig, heb weer een baan en dit bij Weerribben Zuivel, ik zou zeggen koop eens een kwark of drink yoghurt in de winkel, Biologisch zuivel.

Dus daar komt nu regelmaat in maar de duiven gaan van de middag training naar de ochtend training en daar moet men wel aan wennen zie ik, wat onwennig naar buiten in de ochtend nog niet 100% overtuigd dat dit moet, kijk duiven zijn best stipt en als je nu ander halve week tijden hebt van 7 uur er uit en loop zelf maar binnen en in de avond nog een training van ongeveer 18.15 uur s avonds tja dan moet je als duif schakelen, maar goed heb nog even tot de dagfond en daarom was ik wel tevreden over het verloop.

Had 11 ervaren duiven mee en daarvan 9 in de punten in de club, officieel had ik er 14 mee maar de 3 laatjes tel ik zelf niet mee, je ziet aan alles dat die een super grote achterstand hebben, het zijn training duiven voor hier, maar goed ze moeten over de klok en dat is gewoon het euvel vind ik, nu kan ik het wel in de klok zo aanpassen volgens mij maar goed weet het voor me zelf en dat is het belangrijkste.

Dus oke 14 mee 9 in de punten zo staat het immers op papier, a fijn ik had een jaarling voorop ''Possie'' is zijn naam en deze doet mee in een speciale competitie, een onderling duel tussen 3 spelers van Flevo Boys 1 en de Hoofdtrainer van Fl Boys 1 A Postma, vandaar de naam, waar ''Thom Cruise'' vorige week 1 was met de training ging de duif van Postma lekker op de eerste Wedvlucht van het jaar, ben ik te vrede? nou ik mag niet klagen vond ik, ze kwamen mooi aan en redelijk achter elkaar, je ziet dat de gang er nog niet op zit maar ik maak stapjes ook omdat nu pas de laatste jongen er bij weg zijn en nu de strijd los barst in het hok tussen de haantjes.

Met een Westen windje en wat wolkjes een super dagje om te genieten van de aankomsten, nou en het was een genot, de ene nog mooier dan de ander, menig doffertje was pas na een ronden of 15 op de klep aan gezien ze effe moesten laten zien dat ze thuis waren, dus ach ja gewoon weg mooi om naar te kijken.

Uitslag Pv de Zuiderzeevliegers Boxmeer 102 km voor mij.

1/3/4/11 etc Rafeal Janiciki speelt dit jaar ook met oude dus opletten!!!
2 J Mazee
5 E.J. Bos
6/7/8 D Huizinga
9 Marek ons nieuwe lid over gekomen van de buren, super Marek!
10/12/13/42/52/55/68/134/165 Van Adrichem Pigeons 9 vd 14 in de punten

dus al met al mooi duiven weer en mooie aankomsten, nu op naar komend weekend. latersssssssss







Terug naar overzicht


''Mijn Verhaal''