vanadrichempigeons
Liefhebber van de duivensport
 

Nieuws


Terug naar overzicht

18-05-2026

Sinds ik weg ben.....Mooie zaterdag.

Zo daar zijn we weer, Sinds ik weg ben bij mijn werkgever waar ik 16 jaar vaste dienst heb gewerkt en al vanaf mijn jeugd er werkte op zondag is er een hoop veranderd in mijn leven, na omzwervingen van meerdere banen en keihard op je BEK gaan omdat ik mensen vertrouwde op hun woord omtrent afspraken met werkgevers, kijk de wereld is blijkbaar keihard. Maar goed heb nu een baan bij Weerribben Zuivel, het boeren bedrijf wat er achter ligt is de toevoer van Biologische Zuivel of wel het merk ''Weerribben zuivel'' , door meerdere bedrijven wordt daar melk aangeleverd om producten te produceren voor de Bio markt.

Ik ben daar een onderdeel van nu en zorg dat er goede kwaliteit wordt geleverd om mooie producten te kunnen maken, Zuivel en Natuur zijn hier samen gekomen, de omgeving Weerribben, vogel beheer en koeien, alles in samenwerking, kijk hoe mooi is dat.

Nou genoeg over mijn werk op naar de duifjes.

Zaterdag Hirson, 330 km naar Emmeloord met zw wind en hier en daar een bui in de vlieglijn, nou dat hadden we wel en paar van idd, ik stond in de regen de duiven op te wachten met mijn vrouw en iets later mijn pa ook nog effe, de 1ste op het hok had ik nog niet verwacht en door het open doen van de schuif en ik de antenne nog niet vast had liggen was het bereik weg van de antenne en moest ik als een gek het opnieuw aankoppelen en weer aanzetten, duur 28 tellen dus best rap vond ik zelf, het koste mij 1 plek in de club denk ik zelf maar goed dat mocht de mooie aankomsten niet in de weg staan, ze kwamen super thuis ben zeer te vrede hoe ze er nu op staan en gaan we komende week alles op de Dagfond gooien op een laatje en denk toch dat ik ''Brokkenpiloot'' ook maar thuis hou of deze op de vitesse speel? moet effe kijken wat ik ga doen.

Het mooi was uiteindelijk dat mij OOM John uit Marum met Cederik een 11 van bijna 25.000 duiven vloog in Afdeling Noord, van harte Eekhout- van Adrichem, klasse gedaan, wat het dan voor mij extra mooi maakt is dat er bloed van duiven van mijn hok in zit, mijn Oom is begonnen met duiven door mij een aantal jaar geleden en zo ook destijds met jongen van hier, 1ste jaar o verlies dat was Top, toen had ik ooit een duif thuis met een gescalpeerd hoofd, deze noemde ik ''de Monnik'' en deze is de opa van de duif die dus nu vroeg in Afdeling Noord vloog, dus super blij dat elders mijn bloedlijntjes het goed doen.

Zelf ook wel te vrede, in de club 8 vd 12 er in dus dat was goed, plek 4,13,31,42,46,53,63,80. In de oude Afdeling 11 ,167 / 1020 / 2300 / 2836 / 3019 / 3740 / 4121 dus dik te vrede wat ze neer zetten de week voor de Dagfond, nu extra puntjes op de i en dan gaan we het zien Zaterdag.

Nou ik wens iedereen succes komend weekend, laterssssssssss



Terug naar overzicht


''Mijn Verhaal''