Nieuws
Terug naar overzicht
27-05-2026
Wat een Weekend 1 / 2 / 6 etc
Zo daar zijn we dan, heb het toetsenbord weer gevonden, na het inkomen op mijn nieuwe werk was het dus voor de duiven ook wennen om in het ritme van vroeg in de ochtend los en laat in de avond nog een keer een omslag, je zag het met de week beter gaan met ze, in overleg met me Maatje Mark had ik de verluchting al voor het seizoen aangepast met het positieve effect dat ze er met de dag beter uit zagen.
Dus waar het steeds beter ging kwam voor mij de Dagfond op het juiste moment, ik heb maar 10 doffers die dit kunnen, het laatje doe ik dit niet aan en ''Brokkenpiloot'' ach de naam zegt het al die kraakt al als je hem vast hebt, geweldige duif in het hok, een sfeer maker in het hok.
Maar goed de Dagfond in onze nieuwe Afdeling NOORD (oude Afd 10 & 11), hier waren ruim 12.000 duiven mee dus dat was een mooie groep, ik had zelf wel een goed gevoel over me 10 doffers maar begon hem wel te knijpen toen ik zag dat de vitesse slecht ging bij de leden in de Afdeling, zeer slecht verloop op de paar kilometers van de vitesse bracht bij mij wel wat spanning naar boven maar goed je weet het is een totaal andere wedstrijd dus mijn ouders en mijn duivenspotter (mijn Vrouw) zaten klaar, ik zou nog effe snel een zak voer pakken uit de auto voor de duifjes van me vader, ik was 3 stappen verwijderd van mijn huis toen mijn vrouw begon te roepen, duif duif duif, nou die zit niet vaak mis...... uuu soms ziet ze een meeuw aan voor duif maar deze keer was het raak, op het platte dak van de buren 2 tuinen verder zat tie, ik herkende hem meteen ''Stray'' uit 2022 was zoals gewoonlijk op zoek naar water maar ik rende de tuin uit de steeg in en toen hij mij zag kwam hij direct richting het hok, dus even een paar tellen verspeeld, maar goed zeer te vrede met deze vroeg op het hok ''van Adrichem Pigeons'' en hij speelt uiteindelijk een 81ste tegen 12070 duiven in Afdeling Noord, mijn 2de kwam er een 8 min achteraan en vloog een 234 ste van 12070 duiven.
Dus Soudun was voor mij oke, ik ben zeer te vrede, in de Club was ik lekker op dreef met 6 vd 10 in de punten.
Uitslag pv de Zuiderzeevliegers
1 / 2 / 6 / 15 / 46 / 53 van Adrichem Pigeons
3 / 4 / 7 D Huizinga
5 R Evers
8 R Janicki
9 J.J Barendrecht 1 mee en dus de volle 100% Knap jan.
10 M & J Ebbers
Dus al met al een lekker weekend maar aan ''Stray'' zit wel een heel bijzonder verhaal aan, Hij komt uit een oude kweekkoppel ''Villa'' x ''Shantal'', Villa komt uit de stal van mijn grote vriend Coen Brugman en zit alle goede lijnen van destijds Coen zijn Dagfond lijn er in tot aan ''Noortje'' aan toe, moeders kant is ''Shantal'' deze duif is aangeschaft bij A.J. Kok uit Ijsselmuiden uit zijn Beste lijn de ''BS''lijn of wel ''Blue Surprise'' een geweldenaar in mijn ogen en daarom destijds deze duivin gekocht, helaas dat ze niet verder het gewenste had gebracht waardoor ze na 2 jaar weer is vertrokken, net als ''Villa'' (deze is verkocht voor de kweek)
''Stray'' staat voor ''verdwaald'', Hij was een laatje waardoor hij maar 2 Natour vluchtjes had gehad als jong en was in 2023 rond de 3de of 4de vitesse vlucht verdwenen van het hok, eind van het jaar selectie en eigendomsbewijzen weg gegooid van de duiven die elders zijn, 2024 mooi jaar gehad en in eens zat daar op 21-8-2024 een doffer op het hok zonder Chip, mooie doffer dacht ik al, ik typte hem in en mijn nummer kwam naar voren???? ik dacht uh dit snap ik niet, ik herkende eerst ook niet mijn serie van 2022 maar goed na in het systeem te hebben gekeken bleek het de 453 te zijn idd en omdat ik een gevoels mens ben had ik destijds er een broedhok bij gemaakt met wat afvalhout, in 2025 vloog hij mijn huis de eerste vitesse vlucht voorbij en zat hij in Oldemarkt een 15 a 20 minuutjes verderop, de persoon belde hem door en ik zij gooi zondag ochtend maar los en blijft hij kom ik hem later wel ophalen, maar daar zat hij weer, na deze vlucht is hij Altijd op de dag van lossing thuis geweest en zodanig dat hij in 2026 weer mocht blijven en nu dit, hoe mooi kan het zijn dat juist hij dit laat zien, zo'n verhaal achter deze duif is toch gewoon geweldig.
Nou ik geniet er nog effe van.
laterssssssssssss
Terug naar overzicht